2016. január 24., vasárnap

"ahol nincs halál,"

http://karolyfizsofia.hu/
Elegem van a valóságból.  A katatónia is erről szól. Hol van a határ egészséges elegem van és beteg elegem van között?
Sokan menekülünk a valóság elől, pl. ezért szeretünk filmet nézni. Nemcsak a filmalkotók, de a legtöbb művész ide viszi el az embereket.
A nem való világba.
Ide menekül az alkotó és a néző is.
Ezért vannak színdarabok, ezért fest a festő, a versekről és a fantáziadús regényekről is ezt mondhatjuk el.
Gyermekként nem értettem, miért kell büszkének lenni arra, ha valaki olvas.
Az olvasás szórakozás. Kivonulunk a valóságból. Arra büszkének kell lenni?
Azt gondoltam, a nehéz munka elvégzése a dicsőség, a szórakozás, az csak jó.
Azért mert én zseblámpával még a paplan alatt is olvastam, még nem tartottam ezt dicsőséges tettnek.
Ezen a mai napig elcsodálkozom. De nem erről akartam ma írni.
Hanem a valóságtól való menekülésről.
A kitalált történet, az elképzelt világ az egyik, ami elmenekít.
A  fotósnak általában az dolga, hogy a valóságos világból kiemeli a figyelemre méltót, de nem változtatja meg. Természetesen sokan jobban szeretjük, ha a szépet emeli ki.
Kevesebben néznek dokumentum fotókat, és kevesebben ringatják el magukat dokumentum filmekkel.
A filmek nézettsége annyit elárul, hogy a kitalált történetek népszerűbbek a valóságosnál.
Én is a mesét szeretem jobban mindenben.
Aki nem szereti a szép mesét, az a borzalmasat nézi. A lényeg a mese szón van.
A másik énünk mégis szomjazik a valóságra, de abból is a szörnyülködni valóra.
Én már nem így vagyok vele.
Ezt a szörnyülködni valót keresik a szomszéd vagy a celeb életében, és a politikában.
Vagy szörnyülködnek a politikusokon, vagy szidják őket. Elhiszi mindenki, hogy amit ők csinálnak, az a kegyetlen valóság.
Kinek jut eszébe, hogy ekkor is mesét lát? Egy hatalmas színjátékot, melynek végkifejletét senki nem tudja meg, csak az utókor hiszi azt hogy látja a végkifejletet.
Ez a történelem.
A megtörtént és leírt történelem sem a valóság. A megtörtént a színjáték, a leírt a fantázia műve.
A valóság csak a most megélt pillanatod lehet. Vigyázz rá, hogy jó legyen.

Ha kérsz majd ingyenes e-könyv részletet, vagy értesítést, töltsd ki az űrlapot.
http://karolyfizsofia.hu/prozak--versek--receptek


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése